Calafell celebra avui el Dia de la Dona Treballadora amb una taula rodona sobre la dona ahir i avui
Organitzat per la Delegació de la Generalitat a Tarragona a nivell provincial, al debat hi participaran l’empresària Cristina Subirana, l’esportista Helena Casas i la historiadora Mamen Conte. Entre converses, les tertulianes oferiran un recull del paper de la dona al llarg del temps i en l’actualitat. L'acte començarà a les sis de la tarda a les dependències municipals de la Platja i Calafell ràdio els oferirà
![](https://calafell.tv/wp-content/uploads/2014/03/dona.jpg)
Organitzat per la Delegació de la Generalitat a Tarragona a nivell provincial, al debat hi participaran l’empresària Cristina Subirana, l’esportista Helena Casas i la historiadora Mamen Conte. Entre converses, les tertulianes oferiran un recull del paper de la dona al llarg del temps i en l’actualitat. L’acte començarà a les sis de la tarda a les dependències municipals de la Platja i Calafell ràdio els oferirà en directe la taula rodona. Seguidament es farà la lectura de la declaració institucional del Govern català i el grup coral Balsus va posar el toc musical a la jornada. La sala d’exposicions acull aquests dies la mostra del projecte “Pits”, de l’artista de Santa Margarida i els Monjos Lurdes Juncosa, que ha immortalitzat pits de dones en peces de ceràmica.
D’altra banda, els actes pel dia de la dona, que se celebra aquest dissabte, han començat ja aquest dijous al vespre amb la inauguració de l’exposició “Catalunya en transició”. La inauguració ha inclòs una xerrada sobre el paper que van tenir les dones a la transició, a càrrec de Meritxell Ferré, que explica com, a banda de tota la feina que varen fer les dones en aquells temps, hi ha un cartell de l’any 1979 on es reivindicava l’abortament gratuït i a càrrec de la seguretat social, un cartell que com ella mateixa ha explicat, “seria perfectament vigent aquest 8 de març”. La inauguració ha anat a càrrec de l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, la regidora de Cultura i Ensenyament Sandra Suàrez i el president de l’Institut d’Estudis Penedesencs, Ramon Arnabat.
Es tracta d’una mostra itinerant produïda pel Memorial Democràtic, que pretén oferir una mirada catalana sobre la transició en base a dues singularitats. La primera és el procés que condueix a les eleccions generals de l’any 1977 basat en la unitat d’oposició a la dictadura franquista dels moviments socials, entitats, personalitats i les incipients forces polítiques, entorn a l’Assemblea de Catalunya. El segon tret diferenciador és el procés polític des de les eleccions del 15 de juny de 1977 a les eleccions al Parlament de Catalunya de 1980, que comporta un mapa polític diferenciat al que es constitueix a la resta de l’Estat. La mostra es podrà visitar fins el 17 de març.